Atsižvelgiant į tai, kad dauguma žmonių pusę savo budrumo valandų praleidžia darbe, svarbu, kad darbas būtų kuo naudingesnis. Teigiamos psichologijos kūrimas darbe yra labai svarbus norint turėti laimingus ir sveikus darbuotojus. Įsitraukę ir laimingi darbuotojai yra neįkainojami organizacijai: jie yra įsitraukę ir motyvuoti, kiekvieną dieną noriai eina į darbą ir skleidžia teigiamą energiją visoje darbo vietoje.
Teigiama psichologija gali labai prisidėti prie darbuotojų laimės darbe. Pozityvioji psichologija sutelkia dėmesį į tai, kas daro gyvenimą labiausiai verta gyventi. Jame svarstoma, kaip žmonės gali susikurti geriausią gyvenimą, įtraukdami teigiamus aspektus ir sumažindami blogiausią. Teigiamos psichologijos tyrimai parodė, kaip teigiamos emocijos yra susijusios su daugybe privalumų, įskaitant geresnę sveikatą, gerovę, ilgaamžiškumą ir geresnę gyvenimo kokybę.
Nors tarp genetikos ir laimės yra aiškus ryšys, žmogaus nuostatos ir veiksmai taip pat valdo laimės laipsnį. Laimės būsenos kūrimas darbo vietoje labai svarbus mūsų požiūrių ir pasirinkimų kontrolė. Darbuotojai, vadovai ir lyderiai turi atlikti savo vaidmenį, kad darbo vieta būtų laiminga. Martino Seligmano sukurtas PERMA modelis išskiria penkis esminius psichologinės gerovės elementus:
- Teigiamos emocijos
- Sužadėtuvės
- Santykiai
- Reikšmė
- Pasiekimas
Šios idėjos gali būti pritaikytos praktikoje darbo vietoje, siekiant pagerinti darbuotojų laimę ir gerovę.
Teigiamos emocijos
Teigiamos emocijos gali būti apibrėžtos kaip bet koks laimės, džiaugsmo, pasitenkinimo ar pasitenkinimo jausmas. Teigiamos emocijos skiriasi nuo neigiamų emocijų, tokių kaip pyktis, liūdesys ir baimė, nes jos yra susijusios su teigiama patirtimi ir rezultatais.
Teigiamas emocijas gali sukelti tiek vidiniai veiksniai, kaip asmeniniai pasiekimai, tiek išoriniai veiksniai, pavyzdžiui, malonus bendradarbio gestas. Kai kurios bendros teigiamos emocijos, kurios dažnai patiriamos darbo vietoje, yra pasididžiavimas, dėkingumas ir entuziazmas.
Laimę galima paskatinti išreiškiant dėkingumą ir dėkingumą. Siekdamos paskatinti didesnį dėkingumą darbo vietoje, organizacijos gali kurti programas ar procesus, per kuriuos darbuotojai gali išreikšti savo dėkingumą kitiems. Pavyzdžiui, organizacija gali paskatinti darbuotojus išreikšti savo dėkingumą paskirdama kolegą, kuris padarė ką nors naudingo. Visus vardus ir komentarus galima surinkti ir patvirtinti paskelbiant darbo vietą arba su nedideliu padėkos ženklu.
Sužadėtuvės
Kai darbuotojai užsiima darbu, kuriame panaudojamos jų stiprybės, jie jaučiasi pasiekę. Šis pasiekimo jausmas skatina aukštesnį motyvacijos, pasitenkinimo ir laimės darbe lygį. Organizacijos gali padėti darbuotojams nustatyti savo stipriąsias puses atlikdamos stiprumo inventoriaus vertinimą ir gali keisti pareigas, kad padėtų darbuotojams dirbti savo stipriosiose srityse.
Organizacijos gali pabrėžti pasiekimus dalindamosi sėkme. Mažos sėkmės gali būti kasdienių susitikimų dalis, o didesnės sėkmės gali pateisinti ypatingą įvykį. Darbuotojams suteikia energijos tiek dalintis savo sėkme, tiek švęsti kolegų sėkmes.
Santykiai
Santykiai yra raktas į sveikatą, laimę ir ilgaamžiškumą. Darbo vietoje teigiami santykiai yra susiję su padidėjusiu produktyvumu ir geresniu streso valdymu. Organizacijos gali palengvinti darbuotojų ryšius skatindamos darbuotojus būti socialiais darbe ir už jo ribų. Komandos formavimo renginiai, grupiniai pietūs ir kelių minučių nerūpestingas pokalbis prieš arba po susitikimų yra paprasti būdai paskatinti daugiau socialinių ryšių.
Reikšmė
Darbas tampa prasmingesnis, kai darbuotojai mato, kaip jų pastangos daro įtaką kitiems įmonės darbuotojams ar klientams. Žmogaus prigimtis yra noras daryti įtaką kitų gyvenimams. Kai organizacija gali aiškiai parodyti darbuotojams galutinį jų pastangų rezultatą, darbas gali būti naudingesnis.
Laimėjimų pripažinimas ir švęsimas yra puikus būdas parodyti darbuotojams, kad vertinate jų sunkų darbą ir indėlį. Nesvarbu, ar tai būtų gerai atlikto darbo projekte pripažinimas, ar darbo metinių minėjimas, darbuotojų pripažinimas ir apdovanojimas už jų pasiekimus gali padėti užmegzti teigiamus santykius ir motyvuoti darbuotojus toliau sunkiai dirbti. Tai padeda suteikti daugiau prasmės jų darbui ir gerina vidinę motyvaciją.
Pasiekimas
Tikslų nustatymas yra svarbi produktyvumo ir laimės dalis. Tikslų turėjimas suteikia darbuotojams tikslo jausmą, įsitraukimą ir motyvaciją. Nors tikslų nustatymas ir pasiekimas yra svarbūs, darbuotojai taip pat turi išmokti mėgautis procesu. Kai tikslai yra susieti su asmeninėmis vertybėmis ir stipriosiomis pusėmis, darbuotojai labiau linkę mėgautis kelione ir dėl to dirbti geriau.
Nors PERMA modelis suteikia puikų laimės pagrindą, atlygis yra dar vienas komponentas, kurio nereikėtų pamiršti. Apdovanojimai suaktyvina smegenų malonumo centrą ir gali paversti didesne laime, motyvacija ir produktyvumu darbe. Kad atlygis būtų efektyvus, jis neturi būti ekstravagantiškas. Apdovanojimai gali būti ir patys, pavyzdžiui, trumpam pasivaikščiojant ar pasimėgaujant popietės kava su kolega. Siūlydami atlygį darbo vietoje, organizacijos turėtų apsvarstyti, kas yra vertingiausia jų darbuotojams. Daugelis organizacijų daugiausia dėmesio skiria finansiniams atlygiams, tačiau tokie apdovanojimai kaip lanksčios darbo valandos ar papildomos atostogų dienos gali būti vertingesni darbuotojams.
Vadovaudamosi PERMA pozityviosios psichologijos modeliu, organizacijos gali sukurti įsitraukusią ir motyvuotą darbo jėgą, kuri yra teigiama laimės jėga visoje organizacijoje.
Kaip teigiama psichologija veikia darbuotojus
Pozityvioji psichologija – tai mokslinis požiūris, orientuotas į teigiamus gyvenimo aspektus, individualias stiprybes ir potencialą. Tai požiūris į psichologiją, kuriuo siekiama pagerinti žmogaus klestėjimą ir didinti laimę, gerovę ir atsparumą.
Pozityvioji psichologija vaidina lemiamą vaidmenį darbo vietoje, skatindama darbuotojų gerovę, įsitraukimą ir produktyvumą. Sutelkdamas dėmesį į asmenų stipriąsias ir dorybes, tai skatina atsparesnę ir labiau motyvuotą darbo jėgą. Darbuotojai, kurie patiria teigiamą darbo aplinką, dažniausiai yra kūrybiškesni, labiau linkę bendradarbiauti ir yra labiau orientuoti į sprendimus, o tai tiesiogiai prisideda prie organizacijos sėkmės.
Be to, dėmesys asmeniniam augimui ir savęs tobulėjimui pozityviojoje psichologijoje skatina darbuotojus tobulėti tiek profesionaliai, tiek asmeniškai. Galiausiai, pozityviosios psichologijos principų taikymas darbo vietoje lemia labiau patenkintą, veiksmingą ir produktyvesnę darbo jėgą.
Pagerinkite produktyvumą ir našumą pozityviai
Zevo Health siūlo įvairius gerovės mokymus, pradedant nuo psichinės sveikatos, sveikatos darbo vietoje ir fizinės gerovės. Visi šie mokymai yra sukurti pirmaujančių gerovės specialistų ir yra skirti kiekvieno dalyvio gerovei didinti.
Šie mokymai gali turėti didelės įtakos bendrai darbuotojų sveikatai ir psichinei būklei, leisdami organizacijoms gauti rezultatų ir sukurti produktyvesnę ir aktyvesnę darbo jėgą.